Nytt försök

Beställde ju vinterskor till killarna från Heppo häromveckan. Första och sista beställningen därifrån tror jag nog. En vecka efter beställningen hade jag fortfarande inte hört något. Mailade kundtjänst genom formuläret på deras hemsida eftersom det stod att man skulle göra det om beställningen inte dykt upp efter 5 dagar. Svar inom 48 timmar utlovades. Inget svar kom men väl en automatisk ”returbekräftelse” som vid en första titt såg ut att gälla Eds skor. I slutet av mailet stod att om man inte returnerat något kunde det vara ett tecken på att varan var slut i lager. Mailar igen för att höra om så var fallet och om jag i så fall kunde vänta mig de andra skorna snart.

Inget svar på mailet men dagen därpå kom i alla fall en avi i mobilen. Hämtade paketet som innehöll…Eds skor. Tittar nu lite noggrannare i den första orderbekräftelsen och inser att det står noll överallt på raden för det som returnerats och att Eds skor står listade som det enda det ska komma faktura på. Mycket rörig beskrivning och Sams skor stod inte ens nämnda (men det var väl de som var noll). Suck. Och inte passade skorna heller (schetchers vinterstövlar). Ed fick samma gångstil som om han gått i pjäxor så det verkade inte helt bekvämt så det blev en retur (som jag inte fått bekräftad). Men passformen tänker jag iaf inte lasta Heppo för. Dock är jag besviken på kommunikationen och vågar inte beställa därifrån igen (har fortfarande inte fått svar på mailen men jag hoppas på en bekräftelse på att skorna är returnerade snart).

Istället blev det en ny beställning från Sportamore idag. Vikingskor till båda killarna provar vi nu. Hoppas det blir bättre. Fast de har jag i alla fall beställt ifrån förut med gott resultat.

//J

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *